savethedolphins

Eldstad

Kategori: Allmänt

På bilden ser man en närbild tagen på en eldstad. När jag tittar på bilden känner en känsla av trygghet.  Jag känner trygghet på grund av eldens varma färger. Man känner också hur elden kämpar för att hålla sig vid liv och inte slockna.

Bilden är tagen med kamera och förmodligen redigerad till ett visst mått. För att framställa den varma känslan extra mycket har man ökat kontrasterna mellan ljusa och mörka delar.

När jag ser bilden tänker jag på de kvällar då jag sätter mig vid brasan och somnar. Jag fann bilden på www.flickr.com och den är förmodligen inte avsedd för någon specifik åldersgrupp. Bilden finns dock i ett galleri med bilder tagna av seriösa fotografer, och jag tror att anledningen till att använda en eldstad som motiv, är att det helt enkelt är en bild som är vacker och behaglig att titta på.

Bilden är tagen av Marcia Mitsi.  /William

Kommentarer

  • Anonym säger:

    sämst

    2012-01-26 | 10:27:40
  • :D säger:

    bra

    2012-02-02 | 13:14:13
  • lene säger:

    Tack för din analys. Du har med alla punkter.

    Det enda jag är nyfiken på är hur du kom att välja just eldbilden?



    Mvh Bildläraren

    2012-02-08 | 22:12:00
    Bloggadress: http://bilden9b.blogspot.com

Kommentera inlägget här: