savethedolphins

uppgift!!!!!!!!!!

Kategori: Allmänt

Bilden föreställer ett platt landskap med hölass på, det finns också ett hus på fältet och bakom fältet finns det ett berg som också har ett hus. Mellan fältet och berget  rinner det en flod. Bakom berget är det en stor våg som antagligen är från havet.  Det finns också en himmel med en sol. Jag tycker miljön är väldigt färgglad och det ser mysigt ut, men vågen kommer göra stor förödelse för människorna i husen synd. Det finns inte så mycket skugga i denna bilden men har gjort streck som blir mörkare vid skugga. Om man jämför med dagens samhälle så finns det ju likheter som att på åkern är det jordbruk som man fortfarande håller på med idag. Berget kan vara vilket berg som helst i världen. Vågen påminner om tsunami vågor som i Thailand. Jag tror att konstnären gjorde denna bilden därför att han kände för att måla lite och fick pengar för det och han fick en bra bild i sitt huvud hur den skulle bli. Jag tror att budskapet är att ena stunden är allt bra och helt plötsligt kan allt bli katastrof alltså när åker in över land. När jag ser denna bilden tänker jag på mysigasommarkvällar var som helst och man bra och varm känsla inom sig. En av mina kompisar tyckte att det ser ut som en åker och lite hus runt om. Konstnären är Vincent Van Gogh. /Carl

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: